Islamic Republic of Iran

 

پیام خانم غادا والی،
مدیر اجرائی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد،
به مناسبت روز جهانی زن،
8 مارس 2021

کیوتو، 18 اسفند 1399(سرویس اطلاع رسانی سازمان ملل متحد) – برای دستیابی به عدالت برای زنان، به زنان بیشتری در عدالت نیاز داریم.

افزایش در حضور زنان و رهبری در نهادهای اجرای قانون و قوه قضائیه منجر به بازرسی های بیشتر در خصوص جرائم علیه زنان، نتایج بهتر در اداره امور، و رویکردهای موفق قربانی مدار شده است. آنها همچنین تغییرات سیستماتیکی را نیز به وجود آوردند، از جمله نزخ پایینتر خشونت، و یکپارچگی بیشتر با تنوع، که کلید اصلی مختل نمودن اقدامات فاسد است.

اینها همه پیروزی های بزرگی برای اعتماد عمومی و نهادهای مؤثر هستند. وقتی زنان رهبری را به عهده می گیرند، ما برنده می شویم.

اما در همه جای دنیا، حضور زنان در بخش های عدالت و امنیت، کمتر است، تا جائی که در برخی مناطق حضور زنان در نهادهای اجرای قانون به درصد می رسد.

همه گیری کووید به ما نشان داد که نابرابری های نهفته جوامع ما را در زمان بحران آسیب پذیرتر می کند.

وقت آن است تا دوباره از نو شروع کنیم. ما می بایست زنان بیشتری را برای رهبری توانمند کنیم. 

در بیانیه کنگره جرم سازمان ملل متحد در کیوتو، دولت ها متعهد شده اند كه موانع پیشرفت زنان در سیستم های عدالت کیفری را بردارند.

برای عملی ساختن این تعهد ، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در حال کار با قاضیان زن ، دادستان ها و مأموران اجرای قانون در حدود 60 کشور جهان است که به ایجاد شبکه هایی از زنان متخصص کمک می کند و از رشد آنها حمایت می کند.

ما برای نسل بعدی رهبران زن در نهادهای عدالت کیفری آموزش و مربیگری هدفمندی را ارائه می دهیم.

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد همچنین به کشورهای عضو در رسیدگی به چالش هایی که زنان و دختران گرفتار کرده است، از خشونت مبتنی بر جنسیت و خطرات قاچاق انسان گرفته تا عدم دسترسی به پیشگیری و درمان مصرف مواد مخدر، کمک می کند. ما برای مقابله با جرایم سازمان یافته و فساد ، جلوگیری از تروریسم ، و تضمین حقوق و توانبخشی افراد در زندان ، رویکردهای پاسخ دهنده جنسیت را ترویج می کنیم.

در دفتر خودمان ، من افتخار می کنم که سال گذشته به برابری جنسیتی رسیده ایم ، و در راستای برابری در تمام سطوح کارکنان ، مطابق با تعهد شخصی من به عنوان یک قهرمان بین المللی جنسیت ، تلاش می کنم.

 

در روز جهانی زن ، من در کنار زنان ایستاده ام ، و برای زنان می جنگم ، تا آنها بتوانند در همه زمینه ها پیشرفت داشته باشند و رهبری کنند ، و از بحران COVID ، برای پیشرفت  به سوی عدالت ، و یک آینده عادلانه تر برای همه استفاده کنند.