Islamic Republic of Iran

 

لینک مطبوعاتی در پایگاه اینترنتی UNIS: http://www.unis.unvienna.org/unis/en/pressrels/2020/unissgsm1038.html

سرویس اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد در وین (UNIS)

این بیانیه صرفاً با هدف اطلاع‌رسانی تهیه شده و یک سند رسمی محسوب نمی‌شود

UNIS/SGSM/1038

8 مرداد 1399

دبیر کل

پیام به مناسبت روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان

30 ژوئیه 2020

امسال در روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان، تلاش نیروهای خط مقدم مبارزه با جرم قاچاق انسان را گرامی می داریم: نیروهای انتظامی، ارائه دهندگان خدمات اجتماعی، متخصصین بهداشت، کارکنان سازمانهای مردم نهاد، و بسیاری افراد دیگر که در سراسر جهان برای حمایت از قربانیان تلاش می کنند.

همچون قهرمانان خط مقدم که برای نجات جان انسانها و ثبات جوامع ما در دوره همه گیری کووید-19 تلاش می کنند، این خدمت رسانان نیز جریان خدمات حیاتی را در این دوره بحرانی برقرار و زنده نگاه می دارند – خدماتی از قبیل شناسایی قربانیان، تضمین دسترسی آنها به عدالت، خدمات بهداشتی، حمایت و امداد اجتماعی، و جلوگیری از قرار گرفتن قربانیان در معرض سوء استفاده و بهره کشی بیشتر.

من از این تلاشگران خط مقدم تشکر نموده و تمامی دولتها و جوامع را تشویق می کنم که منجمله از طریق مشارکت در صندوق سازمان ملل متحد برای حمایت از قربانیان قاچاق انسان، به این آرمان بپیوندند و به تحقق آن کمک نمایند.

شیوع بیماری کووید-19 بسیاری از نابرابریها را در سطح جهان نمایان تر و شدیدتر کرده، موانع جدیدی در راه تحقق اهداف توسعه پایدار به وجود آورده، و میلیونها نفر از مردم را در معرض خطر بهره کشی جنسی، کار اجباری، ازدواج اجباری، و سایر جرایم قرار داده است.

زنان و دختران در حال حاضر بیش از 70 درصد از قربانیان شناسایی شده قاچاق انسان را تشکیل می دهند، و امروزه جزء گروههایی هستند که بیش از سایرین از بابت همه گیری کووید-19 آسیب دیده اند. مرور درسهای آموخته از بحرانهای اقتصادی سابق به ما می آموزد که زنان شرایط دشوارتری برای یافتن شغلهای مناسب و تأمین معیشت خود در دوره پس از بحران داشته اند، و این امر مراقبت و توجه آگاهانه ما را در این شرایط طلب می کند.

اگر جهان بر این اراده است که کرامت انسانی و حقوق بشر را در محور فعالیت خود برای پاسخگویی و خروج از بحران کووید-19 قرار دهد، باید تلاش خود را به منظور حمایت از قربانیان قاچاق انسان و ممانعت از این که افراد آسیب پذیر در معرض سوء استفاده و بهره کشی توسط مجرمین قرار گیرند، افزایش دهیم. در این روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان، از شما دعوت می کنم که با عزم راسخ برای ساختن جوامع فراگیر و نظامهای اقتصادی تلاش کنیم، به نحوی که هیچ کس از مواهب این تلاشها بی بهره نماند.