Islamic Republic of Iran

 

پیام آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد
به مناسبت روز بین المللی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر

26 ژوئن 2020 برابر با 6 تیر 1399

 

پشتیبانی متقابل و اطلاعات قابل اعتماد به عنوان ستون هایی در پاسخگویی مؤثر به همه گیری کووید 19 و نجات جان انسان ها، ثابت شده اند.

همکاری، داده های قابل اعتماد و اقدامات مبتنی بر شواهد به یک اندازه برای حل بسیاری از چالش های ناشی از مشکل  جهانی مواد مخدر، محافظت از امنیت مردم و تحقق آرمان های توسعه پایداراساسی هستند.

امسال موضوع  روز بین المللی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر "دانش بهتر برای مراقبت بهتر"  است که تمرکز بر لزوم ایجاد راه حل های مبتنی برواقعیت ها و مسئولیت مشترک دارد .

جامعه بین المللی، دارای بنیادی مستحکم  برای اقدام  با چارچوب حقوقی و تعهدات پذیرفته وذکر شده در اعلامیه   کمیسیون مواد مخدر2019 در سطح وزا است. سازمان ملل متحد، مطابق با موضع مشترک خود بر سیاست های مواد مخدر، پایگاه شواهد را نیز از طریق گزارش سالانه مواد مخدر جهانی دفتر مقابله با مواد مخدرو جرم سازمان ملل متحد  تقویت می کند.

همچنین باید در راستای هر آنچه موفق بوده بکوشیم . به عنوان نخست وزیر پرتغال بیش از دو دهه قبل، دولت اینجانب  سیاست‌گذاری درباره مواد مخدر را با ریشه  اقدام جدی در دو حوزه آغاز کرد. نخست ، با سرکوب قاچاق مواد مخدر و کسانی که از بدبختی سایر انسان ها سود می برند و دوم ، اطمینان حاصل کردن از اینکه افراد نیازمند به درمان، آن را دریافت کنند. نخستین بیماران و قربانیان، افراد معتاد به مواد مخدر هستند. آن رویکرد موفقیت آمیز بود و مصرف مواد مخدر، به ویژه بین جوانان به میزان قابل توجهی کاهش یافت. امروزه پرتغال جزو کشورهایی با کمترین میزان مرگ و میر در اثر مصرف مواد مخدر در اروپا  است.

با هم  می توانیم جایگزین های پایداری برای کشت محصولات غیرمجازو افیونی، مقابله با قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته مرتبط، پاسخ های قضایی پیشرفته، همچنین خدمات پیشگیری، درمان و بازپروری برای مصرف مواد مخدر و ارتباط با اچ آی وی، ارائه کنیم.  می توانیم این اقدام را با روش هایی حساس به نیازهای زنان ، جوانان و گروه های حاشیه نشین  و احترام به حقوق بشرانجام دهیم.

***