Islamic Republic of Iran

 

   

پیام دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت
روز جهانی مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر و قاچاق غیر قانونی
5 تیر 1401 (26 ژوئن 2022)

 

امسال روز جهانی مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر و قاچاق غیر قانونی بر تأثیر چالش های مواد مخدر بر سلامت و بحران های بشری متمرکز می باشد.

مناقشات، بلایای اقلیمی، جا به جائی اجباری و فقرزدگی بستر مناسبی را برای سوءمصرف مواد مخدر فراهم می کند و کووید-19 هم وضعیت بد را حتی بدتر کرده است. در عین حال، افرادی که در شرایط اضطراری انسانی زندگی می کنند، دسترسی کمتری به خدمات مراقبتی و درمانی در خور و مورد نیاز دارند.

در این اثنا، با بالاترین میزان تولید کوکائین، و افزایش پنج برابری در کشفیات متامفتامین و کشفیات نزدیک به چهار برابری آمفتامین در دهه گذشته، مجرمین از بدبختی مردم بهره می برند.

در این روز جهانی مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر و قاچاق غیر قانونی ما تعهد خود را نسبت به پایان دادن به این بلا و حمایت از قربانیان این بلا، تجدید می نمائیم.

این شامل راه حل های خط مشی بدون تبعیض با محوریت مردم، سلامت و حقوق بشر، بر پایه همکاری های بین المللی مستحکم به منظور کنترل تجارت غیر قانونی مواد مخدر و محکوم کردن کسانی است که از بدبختی بشر به نفع خود استفاده می کنند.

ما همچنین می بایست خدمات حمایتی و درمانی بر پایه علم را نیز برای مصرف کنندگان مواد مخدر تقویت کنیم، و آنها را قربانیانی بدانیم که به درمان، و نه تنبیه، تبعیض و انگ، نیاز دارند از جمله درمان افرادی که مبتلا به بیماری های عفونی مانند اچ آی وی / ایدز و هپاتیت هستند.

ما نمی توانیم بگذاریم مشکل جهانی مواد مخدر بر زندگی دهها میلیون مردمی که در بحران های بشری زندگی می کنند سایه افکند.

در این روز مهم، بیائید متعهد شویم تا این سایه شوم را یک بار برای همیشه از میان برداریم و به این موضوع آن طور که شایسته است توجه کنیم و نسبت به آن اقدام کنیم.