Islamic Republic of Iran

 

   

پیام مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC)
روز جهانی مقابله با سوءمصرف مواد مخدر و قاچاق غیرقانونی
26 ژوئن 2022

 

آسیب‌ های مواد مخدر غیرقانونی می‌ تواند هر کسی را تحت تأثیر قرار دهد، اما اغلب عمیق ‌ترین تأثیر را بر کسانی می‌گذارد که در بحران هستند.

این همه‌ گیری سلامت جسمی و روانی افراد را تضعیف کرد، نظام‌ های سلام و بهداشت را تحت فشار قرار داد، و درمان و خدمات مرتبط با مواد را مختل کرد.

بی ثباتی از اوکراین گرفته تا افغانستان و آفریقا و فراتر از آن تعداد افرادی را که به کمک‌ های اضطراری نیاز دارند افزایش داده است.

صنعت مواد مخدر غیرقانونی در این دوران چالش‌ برانگیز همچنان در حال رشد است.

در سال 2020، بیش از 280 میلیون نفر در سراسر جهان مواد مخدر مصرف کردند.

کشف مواد مخدر صنعتی در ده سال گذشته چند برابر شده است، در حالی که بحران مواد افیونی در آمریکای شمالی هر روز جان افراد بیشتری را می‌گیرد و استفاده غیرپزشکی ترامادول همچنان مردم آفریقا و خاورمیانه را به خطر می‌اندازد.

حتی زمانی که ما برای راه‌ حل ‌های طولانی‌ مدت و پایدار تلاش می‌کنیم، افرادی هستند که اکنون نیاز به دسترسی فوری به درمان و مراقبت دارند.

ما باید به کسانی دسترسی یابیم که دسترسی به‌ آنها دشوارتر است، زیرا آنها بیشترین نیاز را به ما دارند: افرادی که در کمپ ‌های پناهندگان و مکان‌ های بشردوستانه هستند؛ افرادی که در معرض خطر جا ماندن در نتیجهً همه‌گیری هستند؛ و مردمی که با موانع انگ و تبعیض روبرو هستند.

زنان از جمله قربانیان اصلی درگیری و بحران هستند، و اغلب با موانع بیشتری برای درمان اختلالات مصرف مواد مخدر مواجه هستند.

در برخی از نقاط جهان، نسبت زنان در میان بیماران بهبود یافته کمتر از ده درصد است.

ما باید از دسترسی به خدمات مراقبت برای همه، از جمله در مواقع اضطراری اطمینان حاصل کنیم.

 

ما همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که داروهای کنترل شده برای تسکین درد در سراسر جهان و در محیط‌ های بشردوستانه در دسترس هستند.

در دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، ما متعهد به ارائه مراقبت به و حمایت از افرادی هستیم که تحت تأثیر مواد غیرقانونی قرار گرفته اند، بدون توجه به شرایط.

هر کسی نقشی دارد، از دولت‌ ها گرفته تا جامعهً مدنی و افراد، در جلب توجه و منابع لازم به این موضوع، و ما آماده همکاری با همه‌ شما هستیم.

بیایید در این شرایط بحرانی با ارائه‌ یاری به آنها که به ما نیاز دارند، نشان دهیم که به آن اهمیت می‌دهیم.