Islamic Republic of Iran

 

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در چهاردهمین کنگره دانش اعتیاد و اولین نشست منطقه‌ای آسیایی انجمن جهانی طب اعتیاد 2020 شرکت کرد

  

16 آذر 1399- چهاردهمین کنگره دانش اعتیاد همراه با اولین شعبه آسیایی انجمن جهانی طب اعتیاد در تاریخ 13 تا 16 آذر ماه 1399، در پی بیماری همه‌ گیر کووید-19، به صورت مجازی با حضور متخصصان، کارشناسان، دانشمندان و پزشکان شاغل در حوزه اعتیاد، برگزار گردید.

هیئت چهاردهمین کنگره بین‌ المللی دانش اعتیاد، پیشنهاد این اجلاس را پذیرفته و تفاهم ‌نامه‌ ای را بین انجمن جهانی طب اعتیاد و انجمن وابسته‌َ آن در ایران، در مورد برگزاری نشست منطقه‌ ای آسیایی انجمن جهانی طب اعتیاد 2020 به موازات کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد 2020، به امضا رسانیده است.

آقای الكساندر فدولوف، نماینده كشوری دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران، در سخنرانی خود در افتتاحیه كنگره اظهار داشت: "در حالی که کووید-19 نظام‌‌های بهداشتی را تحت فشار بیشتری قرار داده است، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، در تلاش است تا پشتیبان تداوم و پایداری خدمات در طول بحران کووید باشد. دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، با همکاری شرکای ملی و بین ‌المللی و جامعه مدنی، با در نظر گرفتن مسئله کویید-19، در تلاش برای ارتقاء بیشتر بهداشت و مراقبت مربوط به مصرف مواد مخدر و اچ ‌آی‌ وی، برای جمعیت ‌های هدف می‌ باشد."

پس از افتتاحیه، اولین سخنران اصلی کنگره، آقای آندرس فینگروت، رئیس واحد پیشگیری مواد و بهداشت دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، بود. آقای فینگروت در مورد چشم ‌انداز جهانی فعلی در مورد درمان و مراقبت از اختلالات مصرف مواد مخدر بحث نمود. متخصصان برجسته دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد از بخش‌ های پیشگیری، درمان و توان‌بخشی و تحقیقات، در یک پنل اختصاص داده شده به این دفتر، در مورد یافته‌های علمی در حوزه استفاده از مواد مخدر، پیشگیری و درمان، با موضوع ‌‌های: ابزار فرزند پروری و شکل‌ گیری استرس خانواده‌ ها در طول کووید-19، بحران جهانی مواد افیونی، برنامه خانواده تریتنِت دفترمقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، استانداردهای بین‌المللی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد و سازمان جهانی بهداشت برای درمان اختلالات مصرف مواد مخدر، گزارش دادند. علاوه بر این، کارمندان دفاتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران و افغانستان، در روند و اقدامات مربوط به کنگره همکاری داشتند.